Tokom januara, dok sam se borio sa Covidom, imajući u vidu da je godina počela pozitivno po mene, imao sam deo viška vremena, koje sam upotrebio da pogledam brojeve video biznis podcasta u Srbiji.
U tom trenutku (period nakon 20.01.2022. godine) na YouTube sceni bilo je 29 biznis podcast kanala. Deo njih kreiran je kao projekat određenih organizacija i imao je karakteristiku ispunjenja indikatora, tako da je i broj pregleda i subscribera poprilično mali, u skladu sa ciljevima. Sa druge strane, deo podcast scene u potpunosti se profesionalno bavi temom kreiranja sadržaja i to je potkrepljeno brojčanim rezultatima. Takođe vidljivo je da postoji i hobi scena koja poseduje veoma kvalitetnu produkciju ali očigledno manjak vremena za kreiranje sadržaja, i većina tih kanala je u sredini tabele.
Analizom biznis podcast kanala otkrio sam da je ukupan broj subscribera bio 80.129, od toga najpopularnijih 8 podcasta učestovali su sa 76.449 subscribera što je više od 95% i to nam govori da je preostalih 21 biznis podcast kanala pratilo 3.680 subscribera na You Tub-u. Važno je napomenuti da je broj pretplatnika rastao u periodu od kada je rađeno istraživanje do pisanja teksta.
Kada govorimo o broju pregleda, osam najpopularnijih biznis podcast kanala ostvarilo je 6.541.096 pregleda. Od toga dva najpopularnija su imala 3.817.570 i jedini su sa milion i više pregleda u kategoriji. Ostali su se raspodelili po kategorijama: od 500.000 do 1.000.000 pregleda – 3 kanala, od 100.000 do 500.000 pregleda – 1 kanal i od 20.000 do 100.000 pregleda 2 kanala. U periodu od kada je rađeno istaživanje do pisanja teksta svi kanali su zabeležili rast u broju pregleda.
Ukoliko vas zanimaju detaljnije informacije, budite slobodni da mi pišete, rado ću ih podeliti sa vama.