Figma je dizajnerski softver, u poslednjih par godina prvi izbor web i UI/UX dizajnera. Kreiranje korisničkog interfejsa i korisničkog iskustva značajno je pojednostavljeno razvojem softvera kao što su Sketch, Adobe XD i na kraju Figma. Ipak, poslednjih goina, Figma prelazi u prednost u odnosu na svoje konkurente iz najmanje 2 razloga – za razliku od Sketch aplikacije koja radi samo na MacOs operativnom sistemu, Figma radi i na Windows-u, i drugo, Figma je i dalje besplatna za pojedinačne korisnike.
Ovde možete na svoj računar potpuno besplatno skinuti Figmu.
Priča o Figmi nije samo priča o odličnom softveru za dizajn, kojim relativno brzo i lako može da se ovlada uz brojne besplatne ili jeftine tutorijale na internetu, i na taj način nauči zanat zlata vredan za jedan od najpoželjnijih poslova na svetu koji možete da radite odakle god, iz najmanjeg sela i najveće metropole. Istovremeno, priča o FIgmi je priča o ideji koju su neki kreativni ljudi pretvorili u startap pre manje od 10 godina i od ideje došli do vrednosti proizvoda od 20 milijardi dolara!
Šta je Figma?
Figma je uređivač vektorske grafike i alat za izradu prototipa koji je prvenstveno zasnovan na vebu, sa dodatnim funkcijama van mreže koje omogućavaju desktop aplikacije za macOS i Windows. Mobilna aplikacija Figma za Android i iOS omogućava gledanje i interakciju sa Figma prototipovima u realnom vremenu na mobilnim uređajima. Skup funkcija Figme se fokusira na korišćenje u korisničkom interfejsu i dizajnu korisničkog iskustva, sa naglaskom na saradnji u realnom vremenu.
Istorija
Dilan Fild i Evan Volas počeli su da rade na Figmi 2012. Godine. Ideja za alatku za dizajn zasnovanu na vebu bila je jedna od mnogih ideja koje su Field i Vallace osmislili 2011. dok su bili studenti na Univerzitetu Braun. Godine 2012, Volas je diplomirao na Braunu, a Fild je odustao da bi prihvatio Thiel Fellovship, koji je obezbedio 100.000 dolara za nastavak ideje o pokretanju. Njih dvojica su se preselili u San Francisko da bi stalno radili na Figmi.
Figma je počela da nudi besplatan program za pregled samo po pozivu 3. decembra 2015. godine. Prvo javno objavljeno je 27. septembra 2016. godine.
22. oktobra 2019. Figma je pokrenula Figma Communiti, omogućavajući dizajnerima da objavljuju svoje radove kako bi ih drugi pogledali i prilagodili.
Figma je 21. aprila 2021. lansirala mogućnost digitalne bele table pod nazivom FigJam, omogućavajući korisnicima da sarađuju sa lepljivim beleškama, emodžijima i alatima za crtanje.
Finansiranje
U junu 2013. godine, Figma je prikupila 3,8 miliona dolara početnog finansiranja. U decembru 2015. kompanija je prikupila 14 miliona dolara u finansiranju Serije A. U februaru 2018. Figma je prikupila 25 miliona dolara u rundi Serije B. U februaru 2019. godine, Figma je prikupila 40 miliona dolara finansiranja serije C. U aprilu 2020. Figma je prikupila 50 miliona dolara u rundi finansiranja Serije D.
Figma je procenjena na više od 2 milijarde dolara do aprila 2020. i 10 milijardi dolara do kraja maja 2021. godine.